Sri Lanka, Hikkaduva on siunattu maa

Länsi-rannikko ja Sri Lankan keskusta

Tutustu länsirannikolla ja keskeinen osa saaren menimme, otettaisiin apua paikallisen oppaan nimeltä Neil ja hänen setänsä, joka ystävällisesti antanut meille käytössä auton ja itse kuljettajana.

Ensimmäinen päivä

Sininen laguuni on ensimmäinen asia, jota pyydetään tarkastamaan paikalliset oppaat. Retki Blue Lagoon – on itse asiassa matkustaa vuokra vene-joen ympäröi trooppinen kasvisto ja eläimistö lumoavat huipennus uida läpi 20-metrinen käytävän mangrovemetsät, intertwining pään yläpuolella.

Matkan aikana sade ei pysähtynyt, mutta se ei järkytti meitä ollenkaan, vaan antoi romantiikkaa ja huumoria uimaan. Koko matkan ajan sinulla on mahdollisuus ihailla lintuja ja valtavia lepakoita, jotka ovat tuttuja kreikkalaisista elokuvista, ne lisäävät mysteeriä. Tapasimme myös yhden ja puoli metriä korkean monitorin, opastamme antoi minut tarttumaan häntä, mutta minä jotenkin uskaltanut …

Erillinen tarina on buddhalainen temppeli, joka sijaitsee pienellä saarella aivan laguunin keskellä. Kun menimme maihin ja nousi portaat temppeliin, me verhoutunut, murskataan voi sanoa, ennennäkemätön tunne täydellinen rauha ja ehdoton hiljaisuus. Temppelissä, keskellä, edessä suuri buddhapatsaineen on pyhä Bo puu, jonka oksat asuu jättiläinen proteiinia (makea, pörröinen ja mieli hyvä olento, syöminen banaanit). Pää munkki johti meidät olohuoneeseen, hän kertoi järjestystä elämän munkit, temppelin historiasta, ja sitten sidottu mieheni käsivarteen rannerenkaita, taikakaluja, luettuaan mantroja päälle. Päästetty kirkosta ja jatkoimme matkaa jokea pitkin, emme voineet etääntyä epätavallinen tunnelma ja päätimme, että jonain päivänä varmasti tulla takaisin … Sitten oli luvattu mangrovemetsät ja auringonlasku, kaunista nähdä, että en ole vielä ollut.

Sininen laguuni on paikka, joka jätti meille erityiset merkinnät, emmekä koskaan unohda siellä kokeneita tunteita.

Päivä kaksi

Vaikuttunut käymällä Blue Lagoon menimme edelleen sisämaahan maailmankuulu nähtävyyksiä, kuten vanhassa palatsissa Sigiriya, Temple of Tooth Kandy, Dambulla kallio temppeli, norsu lastentarha Pinavelle, Kuninkaallinen kasvitieteellinen puutarha.

Nämä matkakohdat tunnetaan laajalti. Lähdimme Hikkaduwasta klo 4 ja 8 Sigiriyassa. He kiipesivät huipulle, ihailivat näkemyksiä, ottivat kuvia (se oli kuuma ja kova mutta mielenkiintoinen, joten älä unohda tuoda juomavettä sinuun). Valloituksen jälkeen Sigiriya Dambulla, menimme temppeliin, koverrettu kallioon I- vuosisadalla eKr Kauniita, epätavallisia, lukuisia Buddhan patsaita – on kaikkien vierailtava, etenkin antiikin rakastajia. Dambullasta menimme Kandyn kaupunkiin. Saapuessamme Kandyyn menimme Sri Lankan kulttuurin paikalliseen keskustaan ​​nähdäkseen folk-tanssiryhmän esityksen. Siihen kuului ampuma-tansseja, joita Lancians, sekä naiset että miehet, käyttivät ja kävivät paljain jaloin kuumalla hiilellä. Konsertin jälkeen täynnä positiivisia tunteita, otimme kävellä pitkin kaunista Kandy, ihaillen ympäröivään luontoon ja täydentää upottamalla paikallista makua terävä piirakat paikallisesta ruokailija.

Kolmas päivä

Kolmannen päivän matka saaren keskiosan läpi alkoi vierailulla Kuninkaalliseen kasvitieteelliseen puutarhaan. Taivaallinen paikka eksoottisen kasviston ystäville, voit kävellä loputtomasti. Tässä puutarhassa on lukemattomia kasveja, joista monet ovat lahjoja eri maista. He sanovat, että tässä puutarhassa on puu, joka istutettiin kerran Nikolai II: n järjestyksessä, mutta emme löytäneet sitä …

Sri Lankassa oleminen ei tietenkään voinut kiinnostaa kasvavaa teetä, joka teki saaren kuuluisaksi koko maailmasta. Joten, seuraava vierailupisteenä oli Embilmeegaman teehuone, sen edut oli hyvin lähellä. Tällä tee tehdas paikallisen oppaan antoi meille kierros työpajoja ja tutustua tuotannon organisointi ja teetä käsittely vaiheita, ja lopussa antoi meille kuppi teetä tehty tehtaassa. Sitten käymme tarkastamaan lähimmät teeviljelmät (Nuwara Eliya -alue).

Paluumatkalla ajoimme kumipuuviljelmät ja oppaamme vei meidät siellä näyttää, miten kasvaa kumia, jossa on paikallinen asukas osoitti mestarikurssi kumi kokoelma. On käynyt ilmi, että kumi oli alunperin valkoinen neste, meillä oli vaikutusta.

Loppusanat Loput loman, jonka olemme omistaneet ranta levätä ja rentoutumista Hikkaduwa. Aamulla he makuivat rannalle, lähtivät sitten illalliselle ja palasivat taas rannalle viettämään auringonvaloa. Eräänä iltana, kun katsella auringonlaskua Sunny Beach, on haudottu kilpikonnia merelle ja prokursirovali kannustamana innostunut turisteja. Sellaisina hetkinä yleensä ole kuvattu oppaita, mutta ne lopulta jättävät jälkensä sydämissämme ja rakastella ja muistaa hellästi kaukainen ja eksoottinen, mutta joista on tullut kotinsa.